fredag, oktober 26, 2012

Det här med gruppträning.

Jag går på rätt mycket pass på mitt gym och genom åren har jag upptäckt diverse inslag som jag uppskattar mer eller mindre. Av okänd anledning tänker jag nu lista saker som jag gillar och inte gillar. Vi börjar med ogillandet;

- När instruktören på passet säger att "för att bli vinnare kör ni extra hårt sista låten!". WTF?! Vinnare? Hade jag blivit motiverad av att sträva efter att vinna något hade jag nog sprungit 100 meter eller pysslat med curling. Så himla olämpligt tycker jag.

- När instruktören säger något i stil med "Nu kommer en JÄTTEJOBBIG låt!". Tack för den, hade kanske inte ens tyckt att det var svintungt om du inte sagt något.

- När instruktören uppenbart lökar.

- När folk är sena till passen och klampar in och stör utan att försöka göra det smidigt. Till råga på allt lämnar dom dörren till salen öppen och någon annan måste stänga den.

- När instruktören drar upp tempot i låtarna så det låter som att det är smurfhits man tränar till. Hitta en snabbare låt?

Saker jag gillar med gruppträning:

+ När instruktören tar sig tid att heja på alla i salen.

+ När instruktörerna är glada, pigga och peppande(som dom oftast är).

+ När det är bra stämning och alla ger järnet.

+ När instruktören pratar om hälsa och motivation under passen.

+ När man får pepp av sina träningskompisar endast genom deras närvaro.

Så, hur tycker ni? Någon som känner igen sig eller någon som tycker att jag är helt galen? Jag vet och förstår att alla instruktörer inte kan passa och rätta sig efter mig. Man gillar vissa mer och andra mindre. Jag har faktiskt att börjat undvika dom passen då jag vet att jag inte pratar samma språk som instruktören som leder det. Väljer kanske ett annat pass eller en promenad istället. Tokigt?

4 kommentarer:

  1. Nej! Inte tokigt. Jag har också problem med gruppträning och undviker det oftast trots att jag vet att det finns goda sidor med det också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fattar varför. Ibland gör det mig på mer dåligt humör än tvärt om, beroende på störighetsgrad.

      Radera
  2. Det jag inte gillar med gruppträning är när instruktören ljuger! "Sista 8 nu!" och lite senare "och sista 8..."

    SvaraRadera
    Svar
    1. NÄE! Exakt! Det är ju sjukt drygt om man kör riktigt seriöst och verkligen tar ut sig på "sista 8". Sen ba, nähä det var inte klart. Och så får man typ ohälsosamma krämpor.

      Radera