fredag, februari 27, 2015

V. 37 och några tips till allmänheten

Nu har vi gått in i vecka 37(om några dagar 38) och har ca 3 veckor kvar tills vården gissar på att vi ska åka in och föda barn. Ibland tror jag tidigare, ibland senare. Vem vet?

Det är många människor som tror att dom vet mycket om oss. Till exempel vilket kön vårt barn har, hur vår förlossning kommer kännas, hur vårt liv kommer att bli efteråt. En annan vanligt grej är att de som tidigare fött barn vill applicera sina känslor på mig. Jag vill bara säga - please don't. Vi är i full färd med att skapa vår egen upplevelse och har NOLL intresse av att någon annan ska tala om hur det är eller kommer bli. Att det ska vara så svårt att förstå? Varför inte gå in med intresse och fråga om just vår unika upplevelse istället för att basunera ut om " Det kommer bli si och så, för mig var det så här och då är det sant, du kommer känna ditten och datten". Jag stänger bara av, jag vill inte höra. Samtidigt blir jag jävligt irriterad.

När hen är född kommer jag troligtvis att fortsätta bete mig som satans avkomma mot de som vill tala om för oss hur det ska vara. Och helt ärligt skiter jag i om det var med goda intentioner. Känn på den.

1 kommentar: