måndag, februari 27, 2012

Hellre pepp än depp.

Är det bara ett sammanträffande att när man skriver något negativt, deppigt, om en personlig svaghet, då får inlägget det dubbla antalet läsare än dagens resterande. Jag hade hellre sett att dom peppande inläggen hade varit mer lästa. Jag vill ju ge er energi och boost att fixa era mål och prövningar.

Varför la jag upp det då? Jo för att jag är mänsklig. Varje dag är inte en dans på rosor. Jag försöker att skala ner på det negativa här, det är inte det bloggen är till för. Bloggen finns för att jag blir peppad av den. På mina dåliga dagar utmanar jag mig att skriva om något bra med dagen istället och då försvinner mycket av dom där neggotankarna som satte igång hela processen. Ibland måste det dock få komma fram lite, i små doser. Jag är inte en glättig tjackpeppig tjej som studsar runt, jag är väl mest som dom flesta. Ibland glad, less, pepp, depp, arg, lycklig och så vidare. Hela känslospannet finns med.

Sug inte i er det enda deppiga inlägget in ages, det är en ny dag i morgon och då taggar vi till oss igen! Tummis!

Ps. Jag vet att jag missbrukar ordet pepp, I can't stop! 

2 kommentarer:

  1. Pepp är ju det bästa ordet och till för att missbrukas!

    Smart det där med att skriva nåt bra om dagen fastän större delen varit dålig, jag r mer sån att jag vill spy galla över hela bloggen istället...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jag släppte ju ut lite grann och då blev folk tre gånger så intresserade helt plötsligt. jag blev lite rädd och undrar varför dom vill gotta sig i det...? ;) Man får ju släppa ut endel, jag tror det viktiga är att man tänker en gång innan på vad det är man skriver bara.

      Radera