torsdag, mars 15, 2012

Ett inlägg om städning...?

Dagen artade sig mycket bättre, rev av ett zumbapass med favvoinstruktören och har storstädat hela lägenheten. Jag har blivit mina föräldrar som gillar att städa en dag i veckan, på torsdagar. För då är det rent innan helgen. Varannan vecka mer ordentligt även kallat stora och lilla rundan. Helt sjukt att jag blev en sån som föredrar att städa en gång i veckan. Jag hatade att städa förr i världen och det kunde bli månadsvis mellan dammsugningarna. Jaja, man börjar väl bli till åren.

Fick dock ett spel på min kära sambo(som inte var hemma) när jag skulle skura. Han har nämligen en ovana att dra åt allt så jävla hårt; flaskkorkar, syltburkar och i detta fallet skurmoppens handtag. Vi har pratat om det här många gånger, att han inte får göra det eftersom jag inte får upp vissa saker om han inte är hemma. Och så blir jag arg och får ont i händerna. Detta resulterade i ett argt sms och att jag skurade halva lägenheten med ett 50 cm lång skurmopp(innan jag fick upp det och kunde fortsätta på normalt vis). Den killen har inte många dåliga sidor, därför blir dessa bagateller det enda jag kan störa mig på. Förlåt hjärtat att jag blev lite otrevlig, men du vet, stubinen går från noll till hundra under loppet av en sekund. Skämmes Maua!
Ett kliniskt rent golv.

2 kommentarer:

  1. Jag haaaaatar fan att städa samtidigt som jag inte klarar av alldeles för mycket stök...? Dålig kombination... Hoppas att det kommer med åren som du säger! D:

    sv: Mhhhhm, bra skit alltså! Perfekt penna för typ... ja, 30 spänn. VÄRT NÅ JÄVULSKT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det tror jag. Man vill ha ordning och reda så det blir typ värt det :)

      Radera