fredag, augusti 03, 2012

Festivalmat.

(här kommer ett tidsinställt inlägg, så blirdet när man jobbar)

Det här med lulekalaset hörrni. Jag har nog valt att hålla mig undan i år. Det är oförskämt dyrt, sen har jag ju aldrig gillat att vistas bland stora grupper alkoholpåverkade människor. Jag ser inte glädjen, jag ser bara faror och risker. Det är ju ett under att ingen har druknat ännu, det är ju beläget vid en hamn liksom. Nej, jag klarar mig gott utan.

Vi var dock inne på området igår för att äta den mytomsbundna fläskfilémackan till middag. Den var något av en besvikelse i år, inte alls lika god som förra. Nåja, dom kanske inte hunnit komma igång ordentligt ännu. Grundtanken är ju bäst; Grillad, utbankad fläskfilé på vitlöksbröd med chilibea, sallad, tomat, lök och smältost. Gode flottigt vill jag lova! Kan hända att det blir en souvasrulle i morgon på dagen också, dom är fina och pålitliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar