söndag, oktober 28, 2012

Julkänslan.

Årets glögg är satt och står och bubblar på toaletten, jag sitter och äter clementiner och kikärtsbollar med pepparkaksdegssmak och längtar till jul. Årets första julklapp är införskaffad och vi har redan börjar fantisera om julskinka och mammas köttbullar. Julen är min bästa högtid och jag uppskattar den bara mer och mer för varje år.

Om det är någon som är sugen på pepparkaksdeg men vill tänka på hälsan kan man alltid göra kikärtsbollar, det näst bästa!

1 paket avrunna kikärtor
2-3 msk jordnötssmör(Jag tog creamy)
stevia efter tycke och smak(valfritt, jag tog någon msk)
1-2 tsk pepparkakskrydda

Mixa allting och rulla små bollar. Godast kylskåpskalla och går bra att frysa. Och ja, syrran, dom är goda på riktigt och inte bara "dietgoda". Hon frågar nämligen alltid det, om det verkligen är gott på riktigt ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar