måndag, oktober 29, 2012

Personlig träning.

Nu har jag mailat en av mitt gyms personliga tränare, det var jätteläskigt och så här skrev jag:

Hej Simon!
Jag är intresserad av att boka en PT-träff med dig och här kommer lite info om mig och mina mål och förväntningar.

Mina tidigare erfarenheter:
Har väl ganska normal kunskap kring träning och vad som händer i kroppen, är hyffsat bekväm med fria vikter och maskiner. Har läst en 15p kurs i fys. aktivitet och kost så jag kan väl det grundläggande men inte så mycket mer. Kettlebells och crossfit-övningar - not so much. Kan inte mycket på den biten och har därför ingen aning om det passar mig eller inte. Har träffat PT förut men har väl inte riktigt vetat vad jag vill ha ut.

Hur mycket tid jag kan lägga på träning:
Tränar typ 5 ggr/vecka, just nu bara pass(och roller derby). Dom passen jag går på är IW, CX, Sha'bam och Zumba. Kan tänka mig att skippa något av passen per vecka för att få till något bra upplägg om det skulle behövas. Annars kombinerar jag gärna passen med individuell träning. Ibland reser jag mycket i jobbet så vissa veckor kan jag befinna mig större del på annan ort.

Mina mål/vad jag vill ha ut av Pt-träff:
Jag vill gå ner i vikt, bygga upp en snygg kropp som jag kan känna mig stolt och bekväm i, även förbättra min hållning om det är möjligt. Jag vill även minska mina besvär i rygg och nacke som gör att jag blir yr och har ont. Troligtvis på grund av detta har jag en stel bröstrygg och överrörlig nacke. Jag behöver få hjälp med ett vettigt och roligt upplägg som kan bli bestående för mig. Jag vill lära mig att träna rätt, för att undvika att göra mina besvär värre, men även för att hitta självförtroendet i gymmet. Tycker det är kul att träna med fria vikter då man får in både lite balans och koordination i styrketräningen och lägger väl gärna lite fokus på det. Det gäller ju bara att man ska göra rätt. Maskinerna däremot är ingen favorit.

När har du tid? Fanns det någon lucka under v. 45?

Allt gott så länge!
Maua

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar